France

Hur fint är inte Menton?
Hej! Just nu ligger jag på hotellrummet och Hanna och Sara sover. Idag åkte vi tåg till Menton, ungefär 1 timme bort från Cagnes-sur-Mer, där vi bor. Det var superfint, vi låg på stranden under några timmar och sen gick vi omkring i den gamla delen av staden och kollade på husen. Eftersom vi är en kör så sjunger alltid någon och då hakar någon på med stämmor såklart. Så vi fick ju publik när vi gick uppför de miljonstals trappstegen bland husen. Staden såg ut som taget från en film. Trångbebott, människor som tittade ut genom sina fönster och kunde samtala med grannen på andra sidan gatan, tvättlinor, balkonger med rosor och havet som glittrade i bakgrunden. Imorgon ska vi ha en liten konsert på svenska kyrkan här i Cagnes-sur-Mer. Iförrgår var vi i Antibes och Jean les Pins som ligger en kvart ifrån vår tågstation. Jag visar fler bilder senare men internet på hotellet är inte jättebra så det kommer ta en evighet om jag ska ladda upp alla bilder nu. Nu ska jag nog också sova. Godnatt!
 



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR