Första utekvällen i Barcelona

På tisdagen hade jag och Erica tänkt gå på Opium, en klubb som min kompis hade tipsat om. Men istället blev vi inkastade på  en bar när de dansade flamenco och hade spansk live-musik haha. Efter några gratis drinkar skulle vi dra på en "club-tour" med ett gäng andra turister och spanjorer. Alla var ungdomar och vi hittade ganska snabbt ett Schweiziskt killgäng som vi började prata med, jag samtalade med dem med den lilla franska jag kunde och sen åkte vi buss till en klubb som hete Shoko. Vi hade gratis inträde för att vi hade redan betalat vid baren för att gå på den här klubb-turnén eller vad man skulle kalla den.
Shoko var sjukt stort och fullt med folk. Vi hittade Ericas vänner från svenska skolan i Madrid som också besökte Barcelona och hängde lite med dem. Vi stannade där hela kvällen  istället för att dra vidare på de andra klubbarna som ingick i klubbturnén för vi hade så jäkla kul där. Vi träffade några svenska killar på vip och bjöd upp Schweizarna dit.
Vi hade verkligen skitkul, sen var vi nog hemma och somnade runt sju? I don't know. Vi sov inte så mycket så dagen efter var vi inte så pigga, haha.
Om ni åker till Barcelona så måste ni gå på Shoko, den ligger vägg i vägg med en massa andra klubbar precis vid stranden, och ett tips är att bli inkastad till klubbarna där. Det finns inkastare överallt på kvällen i Barcelona, och jag var nog ganska negativ till folk som gick fram och pratade med oss sådär men de gav oss ju gratis inträde. De stod bl.a. på Ramblan och det stod väldigt många inkastare på Passeig Maritim Barceloneta mot klubbarna på stranden. Så jag minns inte att vi betalade inträde en enda gång på de klubbarna vid stranden. Najs va? 

Dom var schweizare från Schweiz men vi kan ju alltid låtsas som att folk pratar franska i Österrike... ;)

Ellinor

Hej Signe, jag ska åka till Barcelona på sommarlovet och jag undrar om du skulle kunna göra ett inlägg om tips på barer och klubbar? :) Kram




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR