Emmaboda


Ok. Nu var det mer än en vecka sen jag kom hem från Emmaboda men minnet är friskt och jag har fortfarande inte släppt Emmaboda. Så mycket hände. Under de fem dagarna har jag träffat så mycket skönt folk. Vi har sett så bra artister. Kan inte ens välja vem som var bäst... Första och sista dagen var nog de bästa på Emmaboda. Första dagen så upptäckte vi också att vi hade ställt våra tält på den värsta tänkbara platsen, nämligen i närheten av en skog där alla bajsade och kissade. Mitt i natten upptäckte vi att båda mina väskor hade blivit stulna. Vi var så arga. Och vi gjorde allt för att få tillbaka dem. Men det enda jag fick tillbaka var id-kort och bankomatkort av en tjej som hade hittat dem. Men nu kommer jag få tillbaka det på försäkringen eftersom hela summan blev väldigt mycket av allt som var i väskorna. Så egentligen kan man också säga att det var den värsta dagen. Men jag hade ändå sjukt kul den kvällen och det var ändå den bästa kvällen med den sista.
Så dag 2 flyttade vi våra tält ifrån vårt camp :( men vi hängde ändå där ganska mycket. 
Varje dag gick vi till Sjötorpet. Ett liten sjötomt med café där man kunde bada, duscha, äta, ladda mobilerna, gå på vattentoa gratis(!) och sova i fred utan att det stank. Emmaboda var ju sjukt smutsigt men hallå vem åker på en festival och förväntar sig att vara fräsch och ren hela tiden? ;) 
Sista dagen så såg vi sjukt många konserter. Hängde med alla våra vänner och dansade tills det blev ljust.
Nästa år vill jag lätt åka till Emmaboda igen. Jag är ju en färsking när det kommer till festivaler. Men när Svenska Björnstammen sa "Emmaboda är den bästa svenska festivalen" så instämde alla för Emmaboda är trots allt 100% svensk och drivs inte av något tyskt megaföretag. Emmaboda var bäst. Och jag ska göra det igen.



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR