BerlinBerlinBerlin

Jag vet inte var jag ska börja. Resan började 12.20 när vi åkte iväg med tåget mot Malmö där vi tog Öresundståget till Köpenhamn. Väl framme i Köpenhamn bytte vi tåg till natttåget som skulle ta oss till Berlin. 
Jag delade kupé med fem andra tjejer i klassen. Sängarna var stenhårda och AC:n fungerade inte. Sen skrämde våra lärare upp oss och berättade att det kliver på massa kidnappare, rånare och våldtäcksmän i Hamburg vilket tåget skulle göra mitt i natten. Jag sov nog bara sammanlagt en timme för vi kom ju fram till Berlin 04:30. Sen så fick vi se ett nyvaket Berlin. Under dessa dagar hann vi göra mer än vad jag hinner göra på två veckor. Vi åt av Berlins bästa kebab som vi hade utanför dörren, där man behövde köa i en halvtimme klockan fyra på morgonen, det var tydligen stans populäraste fyllekäk. Vi klubbade i Kreuzberg och drack massa öl. Jag var på en rockbar och spelade biljard och tog berusade foton i fotoautomater. Jag shoppade i sju timmar och åt mängder med glass. Vi hade picknick i parker och besökte två museum och många monument. Vi cyklade en hel dag genom Berlin och på en gammal flygplats. Vädret var si så där men det stoppade oss inte. Fick en fråga om jag kunde tipsa om ställen man måste besöka i Berlin. Jag gör det i nästa inlägg! Puss



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR