Val 2014

De flesta av er har säkert hållt koll i valvakan eller på sociala medier hur det gick i valet. Jag har varit deppig hela dagen idag. De stora vinnarna i valet är SD. Ett rasistiskt parti. Jag tänker inte ta diskussionen om SD är eller inte är ett rasistiskt parti. Du behöver inte vara rasist för att du röstar på SD. Jag har hört många orsaker till varför man ska rösta på SD och de är inte alla rasistiska orsaker. Men, du som person röstar på ett rasistiskt parti, and that's a fact. Den senaste veckan har 15 toppkandidater från SD avgått för att de har uttryckt sig rasistiskt. Det finns inget annat parti där 15 rasister har avgått ifrån på en vecka. det tyder på att SD inte bara är ett rasistiskt parti utan också ett oseriöst parti med oseriösa ledamöter. De kan inte styra ett land. De har felaktiga siffror i sitt valprogram. De tar inte upp något om miljön? En av Sveriges största och viktigaste fråga. 
 
Jag tar ställning för jag tycker att det är viktigt att alla i Sverige står på sig mot orättvisor och rasism. Det är inte invandrarna som inte hör hemma här, det är ni SD, ni hör inte hemma här.
 
Jag röstade på det rödgröna blocket i valet för att jag är så besviken på det Alliansen gjort med välfärden. Jag tycker inte det är okej att prioritera skattesänkningar och privatiseringar före välfärden. Jag röstade även på FI för att jag ville att de skulle komma in i riksdagen. Men tyvärr gjorde de inte det. Men de fick platser i Stockholms kommun som ni ser här nere:
 
Och det är skitbra! ÄR SÅ STOLT över Årsta, min hemort. Vi röstade upp FI före rasisterna. Jag är både orolig för framtiden för att vi ser att en rasistisk vind blåser i Europa och i Sverige. Men jag är också förväntningsfull för det rödgröna blocket kan göra. Stora satsningar på välfärden, miljön, skolan och jämställdheten hoppas jag.
Hur mitt valdistrikt röstade
Amanda

Håller med dig!! Röstade också rödgrönt för att jag vill se mindre klyftor och orättvisor i samhället.

Det skulle vara sjukt intressant om du skrev ett djupt inlägg eller typ åsiktsinlägg om alkohol och droger :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR